Brf Vårt Bo bildades 1933 och består idag av 12 medlemmar.

De första byggnaderna att uppföras i kvarteret Grävlingen var våra hus. Husen är byggda efter ritningar av arkitekt Sven O Andersson som har ritat ett flertal hus i Nyköping, framförallt under 1930-talet, och många av dem bär på stora likheter med husen i kvarteret Grävlingen. Som exempel kan nämnas huset vid Södra Bangårdsgatan 28, som exteriört i stort sett är identiskt med Grävlingen 1, med undantaget att fönster saknas vid den ena gaveln.

Grävlingen 1 är tydligt präglat av en återhållsam 1920-tals-klassicism med hörnpilastrar, profilerad taklist och med gavelfält i form av en fronton med bruten bas. Fönstren är jämnt placerade över fasadera och har sex rutor i två lufter och släta fönsteromfattningar. Porten har en glasad överdel med spröjs och är asymmetriskt placerad på ena långsidan. I anslutning till trapphuset finns en vädringsbalkong, vilandes på två kolonner, vilket ger skydd åt ingången. Två mindre takkupor med välvda tak finns på takfallet på motsatt sida av ingången.